איך מטפלים בפטרת הציפורן?

איך מטפלים בפטרת הציפורן?

איך סוכר, מתח נפשי ומערכת חיסון חלשה קשורים לפטרת בציפורניים?

פטרת הציפורן היא מחלה הנגרמת מהדבקה או מזיהום פטרייתי והסיבות להיווצרותה הן רבות.

למרות שמדובר בעיקר בבעיה אסטטית, מראה הציפורן לא יפה ולא נעים, הטיפול הנכון בפטרת הציפורן הוא טיפול מעמיק עם הסתכלות הוליסטית, ולא טיפול שטחי רק בעור.

ריכזנו לכם את המדריך הפשוט לטיפול בפטרת הציפורניים בצירוף מתכון להכנת שמן טיפולי בבית!

איך מזהים פטרת בציפורניים ולמה היא מופיעה?

ציפורן שיש בה פטרייה משנה את המראה שלה ויכולה להיות בעלת גוון לבן או צהוב, עובי הציפורן יכול להשתנות ולהיות עבה מהרגיל וגם בעל צורה מעוותת (לא ישרה) או מראה עכור, תתכן ציפורן שנראית "מנותקת" ולעיתים מופיע כאב או תחושה לא נעימה בציפורן.

לעיתים פטרת בציפורן מופיעה בשל הדבקה ממקור חיצוני, כמו למשל הליכה יחפים במקום ציבורי כמו בריכה או שימוש בכפכפים של אנשים אחרים וגם מהיגיינה לקויה כמו הליכה מרובה בנעל סגורה ומזיעה ללא אוורור וניקוי נאות.

פעמים אחרות הסיבות להיווצרות הפטרייה הן פנימיות, זאת אומרת קשורות לחולשה חיסונית של הגוף, וכאשר האיזון הפנימי מופר מתפתחת מחלה.

תזונה "ריקה" שעשירה בסוכר, קמח לבן, פחמימות ריקות, אוכל מתועש – כל אלה מגדילים את הסיכוי להיווצרות פטריה ובאם כבר קיימת - משפיעים עליה לרעה.

תשישות בשל חוסר שינה, זרימת דם לקויה – חוסר בפעילות גופנית ותנועה בסיסית, ומתח נפשי, חרדה, עצבנות מתמשכת וכל חוסר איזון של הנפש, גם הם עלולים להגדיל את הסיכוי להיווצרות פטריה או להחמיר פטריה קיימת.

בואו נתחיל לטפל!

הדבר הבסיסי הראשון שיש לבחון הוא את השמירה על ניקיון הרגליים ואוורור שלהן. רחיצה בסבון, שימוש במגבות נקיות, הליכה עם נעל פתוחה שמאפשרת אוורור, מציאת פתרון במקום ציבורי כמו בריכה או מקווה ולא ללכת שם יחפים.

הצעד השני לטיפול בפטרייה הוא דרך טיפול תזונתי. בפשטות? יש מזונות שיחמירו את התפתחות הפטרייה ויתכן ואף יגרמו ממש לכאב בציפורן ויש מזונות שיחזרו את מערכת החיסון ובכך יטיבו עם תהליך הריפוי.

ממה חשוב להימנע? מסוכר לבן או חום, ממתקים או עוגיות, קמח לבן בכל צורה כמו לחם, מאפים, פסטה וכו. מזון מתועש וחסר חיוניות כמו כל מה שנמצא תחת קטגוריית הג'אנק פוד, מזון מהיר, מזון משומר או קפוא שהוא דל ברכיבי תזונה ומכיל בעיקר פחמימות וחומרי שימור.

מה שחשוב לאכול זה אוכל טרי ומזין, להעשיר את התפריט בירקות טריים ומבושלים (וגם מעט פירות) ולאכול חלבונים ולצידם פחמימות מורכבות כמו אורז מלא, לחם משיפון או כוסמין מלא, פסטה משיפון וכדומה. כיום יש היצע אדיר למזון מלא ובריא. כמו כן כדאי לאכול כמה שיותר אוכל ביתי ולא אוכל קנוי, מאחר ואוכל קנוי תמיד מכיל תוספות שמטרתם להגביר את הטעם או את השימור והן בהכרח לא בריאות.

הצעד הבא הוא לבחון איך אנחנו מזינים את הנפש. מתח נפשי מכל סוג תמיד יגביר את הסיכוי לחלות במחלות כי מתח נפשי (סטרס) שוחק את מערכת החיסון ומותיר אותה חלשה, פחות מסוגלת להתמודד עם מזיקים מהחוץ או מפנים הגוף.

שינה טובה, פעילות גופנית מתונה, עיסוק שמחייה את הנפש וחיים שיש בהם איזון מבחינת עשייה, הספק, ומנוחה – כל אלה חיוניים לבריאות הנפש.

והצעד האחרון הוא שימוש בצמחי מרפא או שמנים אתריים שיש להם פעילות אנטי פטרייתית והם מסייעים לקליטה של הפטרייה ועצירת התפתחותה.

שמנים אתרים שיש להם איכויות יעילות לטיפול בציפורן ובפטרת הציפורן הם:

שמן עץ התה, שמן לימון, ג'וניפר, אורגנו וגם שמן לבנדר ושמן ברגמוט.

מתכון ביתי לשמן טיפולי בפטרת הציפורן:

בקערת זכוכית להוסיף את המרכיבים על פי הסדר

25 מ"ל שמן זית או זרעי ענבים

25 טיפות שמן עץ התה

10 טיפות לבנדר

8 טיפות לימון

4 טיפות ברגמוט

4 טיפות אורגנו

6 טיפות גוניפר

להעביר לבקבוקון זכוכית של 50 מ"ל

יש למרוח 1-2 ביום, לאחר מקלחת או שטיפה של הרגל במים וסבון וניגוב יסודי של הרגליים.

 


1 תגובה

  • ליבת יוגב

    צריכה תכשיר מכשיר

השאר תגובה

תגיות