ויטמין סי כתכשיר קוסמטי טבעי

ויטמין סי כתכשיר קוסמטי טבעי

ויטמין סי - לא לשפעת בלבד!

ויטמין סי אחד הויטמין הידועים והמוכרים בעיקר בתור תרופת סבתא לשפעת – אך לא זאת בלבד!

ויטמין סי הידוע גם כחומצה אסקורבית הוא הלהיט החדש של עולם הקוסמטיקה הטבעית, תכשירי קוסמטיקה רבים המבוססים על חומרים טבעיים בלבד משלבים אותו בצורה כזו או אחרת במרכיביהם בשל יתרונותיו הרבים.

באופן כללי ונפרט על כך בהמשך ויטמין סי כתכשיר קוסמטי טבעי מסייע לטיפול בבעיות עור כמו קמטים, פיגמנטציה אקנה, הזדקנו העור וכו'

 

ויטמין סי הסבר מדעי קצר

ויטמין סי הידוע גם כחומצה אסקורבית הוא ויטמין המסיס במים, בני האדם הם בין היצורים היחידים בכדור הארץ שאינם מסוגלים לסנטז אותו בעצמם וזקוקים לו כתוסף חיצוני במזון או כתוסף תזונה.

לוויטמין C מבנה כימי המאפשר לו למסור פרוטון ואלקטרון לרדיקלים חופשיים וכך לנטרל אותם, ולכן הוא אנטי אוקסידנט כל כך עוצמתי, או לחילופין להחזיר נוגדי חמצון כמו ויטמין E לפעילות תקינה. חשוב להכיר את יתרונותיו העיקריים במערכות השונות של הפעילות בעור

 

למה עוזר ויטמין סי כתכשיר קוסמטי?

 

ויטמין סי ליצירת קולגן 
לוויטמין סי  חשיבות גדולה מאוד בתהליך הפקת הקולגן, קולגן כאמור הוא "חומר המילוי" של המפרקים והעור ולכן הוא כל כך חשוב למראה עור חלק בריא וללא קמטים, הוא מסייע בייצירת הקולגן על ידי יצירת הפרוקולגן והן בשלבים מתקדמים יותר המקשרים בין סיבי הקולגן ומעניקים להם את צורת הסליל.
ויטמין סי כאנטי אוקסידנט
ויטמין C הינו מסיס במים ועל כן הינו בעל יכולת פגיעה ברדיקלים חופשיים עוד לפני שהם מגיעים לממברנת התא, תרומתו המהירה של פרוטון ואלקטרון הופכים אותו לנוגד רדיקלים יעיל.
ויטמין C תומך בפעילותם של נוגדי חמצון אחרים, כמו ויטמין E ול-גלותטיון בדרך הבאה: לאחר נטרול רדיקל חופשי וויטמין E והגלותטיון בעצמם הופכים לרדיקלים מסוכנים אשר עלולים לפגוע בממברנה של התאים הליפידים. תפקידו של וויטמין ה-C הינו למסור להם פרוטון ואלקטרון ובכך להחזיר אותם למצב אקטיבי כנוגדי חמצון. זו הסיבה שבתכשירי קוסמטיקה רבים משלבים ויטמין C יחד עם ויטמין E.
ויטמין סי בתהליכי חלוקה ושגשוג תאים קרטינוציטים
ויטמין סי בדומה לחומצות אחרות משפיע על פעילות החלוקה והשגשוג התאי (cell proliferation) בתאים הקרטינוציטים על ידי שחרור פרוטונים. מחקרים מראים שתוספת של25  מיקרו גרם/מ"ל לאזור של תאים קרטינוציטים בעלי תפקוד לא תקין הצליח לאזן את פעילות התאים ולהגביר את חלוקתם לרמה של עור נורמלי.
ויטמין סי בתהליכי חיזוק השכבה הקרנית
ויטמין C בסינרגיה עם התאים הפיברובלסטים מאפשר פעילות תאים תקינה ולו חשיבות גדולה בנרמול וחיזוק האפידרמיס. מחקרים מראים שיפור בפעילות חלוקת התאים וסידור התאים הקורנאוציטים לאחר שימוש של ויטמין סי.

 מעבר לחנות לרכישת מוצרי קוסמטיקה ויטמין סי

 

 


השאר תגובה

תגיות