חיים בריא – לא רק תזונה ופעילות גופנית

חיים בריא – לא רק תזונה ופעילות גופנית

חיים בריא – לא רק תזונה ופעילות גופנית

לאחרונה כל נושא אורח החיים תופס תאוצה משמעותית והיום ניתן לראות כי נושא זה נמצא בכל מקום - חברות הדוגלות באורח חיים בריא, מוסדות חינוך המנסים לשמור על תפריט בריא ועוד. אז מהו אורח חיים בריא ולמי זה מתאים?

אורח חיים בריא הוא מונח מאד כללי ולא תמיד מתאים לכל אחד. אורח חיים בריא הוא דבר סובייקטיבי מאד והוא מושפע באופן ישיר מחיי היום יום של הפרט. המושג אורח חיים בריא נתפס אצל כל אחד מאיתנו כמשהו שונה מזה של האחר.

מהו אורח חיים בריא?

מאחר והמושג אורח חיים בריא סובייקטיבי, מאד קשה להגדיר אותו. אם ננסה בכל זאת, ניתן לומר כי אורח חיים בריא הוא בעצם דרך חיים בה מקדמים  ומקפידים על תזונה מאוזנת, משקל גוף תקין, ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע, הקפדה על שעות שינה ועוד מגוון פרמטרים העוזרים לשמור על בריאות וחיזוק הגוף.
בתוך אורח החיים נכנסים גם דיאטות שונות, צריכת ויטמינים וכדומה. חשוב לזכור כי נושא הדיאטה אינו בהכרחמעיד על אורח חיים בריא. ישנן הרבה דיאטות שדווקא ממש לא קשורות לאורח חיים בריא ומטרתן העיקרית היא לרדת במשקל ולא לשמור על משקל תקין.
על מנת לשמור באמת על אורח חיים בריא חשוב להתייעץ עם איש מקצוע כגון דיאטנית, תזונאי, רופא, מאמן רפואי וכדומה. אנשי מקצוע אלו ידעו להתאים תפריט מתאים, ויטמינים או תוספים וגם יתאימו את כל נושא הפעילות הגופנית לפי היכולת של אותו אדם.

אימוץ אורח חיים בריא – מה זה אומר?

מחקרים רבים מעודדים אנשים לשמור על אורח חיים בריא ולהתמיד בו. רבים המנסים לשמור על אורח חיים בריא מגלים כי הדבר אינו פשוט כפי שציפו והדבר מתגלה כאתגר לא פשוט. אז נשאלת השאלה, מדוע דרך חיים התורמת לבריאותנו כל כך קשה ליישום? היום, בעידן המודרני, החברה המערבית מצליחה להציב לבני האדם ענף שלם של פיתויים ואתגרים המשבשים או מפריעים לדרך החיים הבריאה. כאשר אומרים חיים בריא מתכונים לחיים בתכנון, מחשבה, התמדה ואפילו עקשנות בכל נושא בריאות הגוף. הפיתויים המוצעים לנו במהלך היום יום פשוט מקשים על השמירה וההתמדה באורח חיים בריא – שפע של מזון בבתי מלון, קינוחים מפתים במסעדות, מזון מתועש הנותן פתרון מהיר לארוחה, שעות עבודה רבות, לחץ בעבודה המפריע לאכילה תקינה ועוד מגוון הפרעות ופיתויים הקשים על חיי היום יום לאותם אנשים הרוצים לשמור על אורח חיים בריא.

איך נשמור על אורח חיים בריא?

  • אכילה במחשבה ובתכנון– הכוונה בסעיף זה שחשוב לתכנן פחות או יותר את זמני האוכל שלנו. תכננו לאכול לפחות 3 ארוחות עיקריות במהלך היום שלכם וכן חשבו מה יהיו המרכיבים בארוחות שלכם – נסו לשלב את אבות המזון בארוחות שלכם.
  • שגרה קבועה של פעילות גופנית– קשה מאד לשמור על אורח חיים בריא ללא פעילות גופנית ולכן חשוב לעשות שגרה קבועה של אימונים. נסו לקבוע יום אחד לפחות בשבוע בו אתם יודעים שאתם עושים אימון של בין 20-60 דקות.
  • שתייה מרובה של מים– נסו לשתות מים ולצמצם משמעותית משקאות מתוקים. חשוב לשתות כ- 2 ליטר של מים בכל יום.
לסיכום
שמירה על אורח חיים בריא היא דרך חיים המשנה את כל חיי היום-יום שלנו. אורח חיים בריא נמצא בכל מקום ובכל שעה במהלך היום שלנו, הפיתויים סובבים אותנו ונמצאים בכל מקום. נסו לשמור על תזונה מאוזנת, משקל תקין והכי חשוב הרגשה חיובית.

השאר תגובה

תגיות