חמישה שמנים אתריים מובילים שחובה בכל בית

חמישה שמנים אתריים מובילים שחובה בכל בית

החמישייה הפותחת - 5 שמנים אתריים שחובה בכל בית

 

לבנדר פרץ לחיינו כשמן הפלא...אך הוא אינו לבד. לצידו מאות שמנים אתריים ושמנים צמחיים שהם הבסיס לשיטת טיפול הנקראת: ארומתרפיה.

איך שמן אתרי עובד?

ומהם החמישייה המובילה שכדאי לך להחזיק בבית?

 

שמן אתרי הוא רכיב הנמצא בחלקי הצמח – בזרע או בפרי או בקליפה, מפיקים אותו לרוב על ידי תהליך זיקוק בחום שבו מפרידים בן כל שאר חלקי הצמח כמו סיבים ומים לבין השמן ומקבלים שמן טהור ונקי המכיל חומרים פעילים והוא בעל פעילות רפואית ברורה.

 

המדריך למשתמש המתחיל בשמנים אתריים:

ניתן להשתמש בשמנים אתריים בכמה צורות:

מריחה על העור (יחד עם שמן בסיס, יוסבר בהמשך)

הרחה בלבד מהבקבוק, טפטוף על הכרית או חולצה, שימוש במבער.

מאחר והחומר הפעיל בשמן האתרי הוא נדיף – מכאן שמו אתרי, גם הרחה שלו מגיעה אל המוח ונקלטת ומשפיעה על הגוף ועל הנפש. ולכן טפטוף שמן לבנדר במבער בסלון ישפיע כמרגיע עבור כל בני הבית, גם ללא מגע ישיר על העור. זו גם הסיבה שטפטוף שמן אתרי טהור על הסדין או על החולצה לא ישאיר כתם...אלא יתייבש ויעלם.

מכיוון שהשמן הוא "טהור" הוא מאוד מרוכז ופעילותו חזקה ולרוב אסור למרוח אותו ישירות על העור – מריחה ישירה יכולה לגרום לאדמומיות וכוויה. יש למהול כמה טיפות בודדות מהשמן יחד עם שמן צמחי כמו שמן שקדים או זרעי ענבים.

שמנים יוצאי דופן שכן ניתן למרוח באופן ישיר – הם לבנדר ועץ התה.

שמן לבנדר

שמן הפלא. מרגיע את הגוף ואת הנפש, מתאים לכולם- גם בהריון וגם לילדים.

מחטא את העור ומתאים למריחה ישירה על פצע, חתך, נפלא למרוח על כוויות, יעודד החלמה וגלד בעור. נחשבת תמצית שמרגיעה את הנפש ואת האווירה במרחב, ניתן להשתמש בה גם כמגנה אנגרטית. תרגיע פחדים וחששות גם אצל ילדים לפני השינה או בגן\בה"ס.

מותר למריחה ישירה על העור.

שמן אקליפטוס רדיאטה

אחד מזני האקליפטוס, המומלץ ביותר מכיוון שמתאים לילדים ותינוקות. השפעתו בעיקר על מערכת הנשימה, השמן מרחיב את הנשימה העמוקה ומסייע הן לסובלים מאסטמה או אף סתום ונזלת, מתאים למריחה על בית החזה בעת התקררות וליחה\ נזלת, מתאים כאשר יש קושי לנשום בגלל מתח ( אפשר פשוט להריח אותו מהבקבוק והנשימה תפתח). טוב לטפטף אותו במבער בבית בימי החורף עוזר להישמר מוירוסים, לילדים מתאים לטפטף על הכרית במיטה או על דש החולצה כדי לסייע בנשימה בעת התקררות.

שמן עץ התה

"המחטא הטבעי". בואו נהיה כנים, פחות אוהבים אותו בגלל ריחו...אבל כדאי להחזיק אותו בבית לטובת המקרים הבאים: דלקת חניכיים – לטפטף 2 טיפות על המשחה ולצחצח יום יום. עוזר לטפל בדלקת ולהרגיע כאב. אפשר גם לגרגר עם מים. מותר להשתמש בו באופן ישיר על העור כאשר יש פטרת ציפורניים או עור. טיפה אחת על עור נקי כל יום.

שמן רוזמרין

שמן ממריץ, מניע את המחשבה ועוזר להתרכז ולהתפקס, נותן בהירות כאשר חלשים או מבולבלים. יתאים למבוגרים או סטודנטים לפני מבחן או הרצאה, יעזור לעירנות וחידוד המחשבה.

לא מתאים לתינוקות, אלא רק ילד מבית בית ספר והלאה. לא מתאים למי שסובל מלחץ דם גבוה.

שמן שמרחיק כינים ומחזק את שורשי השיער – על הקרקפת ניתן לשים 1-2 טיפות ישירות יחד עם השמפו ולסבן.

שמן קינמון

שמן מחמם ומחזק, יתאים במריחה (עם שמן שקדים) כדי לחמם את הגוף בחולי והתקררות כמו שפעת, צינון ומחלות חורף, ממריץ זרימת דם, ירגיע את העיכול במקרה של כאב בטן, גזים, עצירות וגם שלשול. מתאים לשימוש גם בילדים.

 

 


17 תגובות

  • utowuyevuwud

    http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ – Amoxicillin Amoxicillin 500mg Capsules ude.yall.teva-beauty.com.fbt.id http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/

  • fetegugapneaf

    http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ – Buy Amoxil Online Amoxicillin 500mg Capsules ofo.agsj.teva-beauty.com.qxy.dm http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/

  • edokihimun

    http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ – Amoxicillin 500mg Capsules Amoxicillin No Prescription hdu.rldw.teva-beauty.com.nxa.cc http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/

  • yonesoo

    http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ – Amoxicillin 500mg Capsules Amoxicillin 500mg xsu.eyoj.teva-beauty.com.jvt.zy http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/

  • igabenivesopo

    http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ – Amoxil Causes Gallstones Amoxicillin fdq.frnl.teva-beauty.com.ijc.ld http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/

השאר תגובה

תגיות