האם ניתן לטפל באקנה באופן טבעי?

האם ניתן לטפל באקנה באופן טבעי?

ממה נוצרים פצעי אקנה ואיך ניתן לטפל בהם באופן טבעי

פצעי האקנה, הנקראת בעברית: "חטטת" נוצרים בעקבות סתימת זקיק השערה המעוררת תהליך דלקתי בבלוטות החלב ובזקיקי השיער.

 

למה נוצר אקנה?

הכל מתחיל בעקבות הפרשת שומנים יתרה מבלוטות החלב. השומנים יחד עם תאי עור מתים סותמים את זקיק השערה ומאפשרים להתרבות חיידק האקנה. החיידק גורם לפעילות דלקתית היוצרת את הפצעונים.

ברוב המקרים פצעי האקנה מופיעים בגיל ההתבגרות ובעיקר מתפרצים אצל גברים, לכן נקראים גם פצעי בגרות. לעיתים הופעתם ממשיכה או חוזרת סביב גיל 30, ויכולות להיות מכה סיבות לכך שמפורטות בהמשך. ברוב המקרים הפצעים מופיעים על הפנים ולעיתים מתפשטים גם לגב, לחזה ולכתפיים, הופעתם יכולה להיות מלווה באדמומיות ולעיתים בכאב.

עצות לטיפול טבעי באקנה:

טיפול נכון בפצעים מתחיל בהבנה מדוע הם מופיעים ובחירת דרך הטיפול המתאימה, היווצרות האקנה יכולה להיות מכמה סיבות.

סיבות הורמונליות:

בחלק מהמקרים התופעה קשורה לשינויים הורמונלי כמו למשל בזמן "גיל ההתבגרות" או במחזוריות הוסת. כאשר זו הסיבה אפשר לאזן את המערכת ההורמונלית על ידי צמחי מרפא כמו למשל שיח אברהם או אנג'ליקה סינית.

תופעות הקשורות בעור:

יתכן שישנה נטייה להצטברות עודפת של תאי עור מתים או תגובה לחיידקים בנקבוביות העור, כאשר יש נטייה כזו חשוב טיפול על פני שטח העור כמו הסרת תאי העור המתים וחיטוי הפנים שלא יאפשר שגשוג חיידקים. ישנם תכשירים יעודיים המבוססים על צמחי מרפא ומינרלים לצורך כך.

מתח נפשי:

פני העור הן שיקוף חיצוני של מה שמתרחש בפנים לכן תמיד טיפול נכון יכלול את איזון הנפש. טכניקות הרגעה והשבת השקט הפנימי הן רבות, ובהן תרגילי נשימות, תנועה, שיח המאפשר פורקן וגם טיפולי מגע מרגיעים.

סיבות הקשורות לתזונה:

לעיתים הכל מתחיל מאלרגיה או רגישות למזון ואז המפתח הוא לזהות למה רגישים ולהימנע מהגורם. יתכן גם שישנה פסולת ורעלנים עודפים בכבד ותפריט "ניקוי" יאפשר את הפינוי שלהם. כדאי להרבות במזון טרי ובעיקר ירקות טריים ומבושלים, לאכול דגנים מלאים כמו אורז מלא, קינואה, שיפון ולהימנע ממזון מטוגן ומתועש, מקמח חיטה לבן, מחלב ומסוכר לבן. ישנם גם צמחי מרפא המעודדים פינוי רעלנים מהכבד, מערכת העיכול והעור.

 

כדי לטפל באקנה בצורה הנכונה ביותר חשוב לשלב טיפול חיצוני – תכשירים על פני העור יחד עם טיפול פנימי – איזון הורמונלי\ תזונתי ונפשי.

 

מעבר לחנות לרכישת תוספי תזונה לטיפול טבעי באקנה

 


השאר תגובה

תגיות