שמנים אתרים נבחרים - מור ברוש והדס

שמנים אתרים נבחרים - מור ברוש והדס

תכירו את מור, הדס וברוש.

לשמנים האתריים יכולות טיפול נפלאות ומגוונות, לכל שמן האייכויות המיוחדות לו, חלקם מתאימים לטיפול קוסמטי חלקם לטיפול במערכות השונות- סיוע בבעיות נשימה, עיכול, זרימת דם ועוד...

במאמר הבא נכיר לכם 3 תמציות שמנים אתריים מה "פחות מוכרים"

מה אפשר לעשות איתם בשימוש ביתי? למי מתאימות ולמי לא? וגם מתכון והסבר שימוש לכל תמצית.

 

שמן מור "הקלאסית של האפטות"

מור היא תמצית מאוד אדמתית, בעלת מרקם סמיך וצבע כהה- כיאה לתמצית המופקת משרף.

כנראה שבמבער לא תרצו לשים אותה...כי בואו נהיה כנים, הריח שלה מאוד חריף וחזק, מזכיר ריח של חומר שימור. אבל כן תרצו שהיא תהיה לכם בבית. מור פועלת מדהים לחיטוי פצעים וריפוי פצעים וכדאי להשתמש בה כאשר יש אפטות בפה, דלקות חניכיים או דלקות גרון. מור עוזרת לסגירה טובה של פצע , שלא תהיה צלקת, טוב למרוח אותה בשלב בו הפצע מתחיל להיסגר. היא אחת מהתמציות המעטות שניתן למרוח ישירות על העור- על פצע אפטה, על החניכיים, על צלקת מתחילה.

מורחים אותה בתוך חלל הפה או על הגוף אבל לא על הפנים עצמם. תמצית שאינה מתאימה בהריון או לילדים קטנים.

במקרה של אפטה- להניח עם האצבע טיפה באופן ישיר על האצבע. בדלקת חניכיים ודלקת גרון ניתן לגרגר מיים פושרים עם 2 טיפות תמצית.

מתכון להכנה בבית – תערובת למריחה על כפות הרגליים, מתאים לרגליים יבשות, סדקים בעקב ובמיוחד לרגל של סכרתיים: ערבבו בצנצנת זכוכית קטנה 5 כפות חמאת שיאה, יחד עם כף שמן שקדים, ותמציות שמנים אתריים: מור 2 טיפות, לימון 3 טיפות, מנטה 3 טיפות, לבנדר 3 טיפות, פצ'ולי 1 טיפה.

לאחד הכל יחד למרקם חמאתי. לשמור בצנצנת זכוכית סגורה.

 

שמן הדס "המרגיעה- עיכול ונשימה ומותרת לכולם"

שמן אתרי הדס מוכר לרובנו בהתייחס לחיזוק שורשי השיער, אל האמת היא שיש לה עוד הרבה איכויות והיא נפלאה לשימוש בילדים, במיוחד לענייני "מערכת הנשימה" אז הנה כמה סיבות למה כדאי להחזיק אותה בבית. הדס היא תמצית עדינה, מתאימה ובטוחה לשימוש בילדים, אחת מהתמציות הבודדות שמתאימות לתינוקות מגיל 0 ! מותרת גם בהריון ובהנקה.

הדס היא תמצית מחטאה ועושה פעילות מכייחת ומייבשת – מה שאומר שמתאימה לייבוש של נזלת, ייבוש ליחה, מסייעת בשיעול בגלל צינון ובאסטמה. מרגיעה גם את הנפש וגם את מערכת העיכול וניתן להשתמש בה גם במצב של עצירות וגם במצב של שלשול.

יש לה שימוש נרחב גם מבחינה קוסמטית, תתאים לעור שומני כי מייבשת.

הצעה לשימוש ביתי בכל הגילאים: בכל מקרה של נזלת, שיעול עם ליחה או שיעול אסמטי וגם דלקת בדרכי נשימה, גרון או ריאות – למרוח מעט שמן שקדים או שומשום (עדיף כי מחמם) על האזור הרלוונטי- בית החזה, גב עליון, צוואר, מתחת לאוזניים ולאחר מכן לטפטף 1 טיפות לילד \ 2 טיפות למבוגר של שמן הדס ולמרוח.

במקרים של כאבי בטן או בעיות עיכול- למרוח מעט שמן זית על הבטן ו 1 טיפה של הדס. לעסות בעדינות את הבטן בכיוון השעון. נהדר לילדים.

 

שמן ברוש "המכווצת ומייבשת"

גם הברוש, בדומה להדס פועלת בכיוון של ייבוש וכיווץ, ההבדל העיקרי ביניהן הוא שהברוש לא מתאימה לילדים או בהריון. גם לא לקשישים. עיקר השימוש שלה מתאים לאנשים "בריאים" בתחום הקוסמטיקה. מתאים להשתמש בה לייבוש וכיווץ פצע שומני, כמובן פצעי אקנה.

מתאימה גם לטיפול במבוגרים בסינוסיטיס, מייבשת ומכייחת ליחה – אופן שימוש כמו שהוסבר על ההדס, 2 טיפות יחד עם שמן שקדים או שומשום.

מתכון לטיפול מקרה של בצקת מחבלה או דליות ברגליים (אצל אדם בריא, לא אצל מבוגרים, או חולי כליות) להכין בכלי זכוכית שנסגר היטב 7 כפות שמן שקדים או זרעי ענבים + 2 טיפות ברוש, 1 טיפה גרניום, 2 טיפות ג'וניפר, 2 טיפות ורד (בחוחובה). למרוח על הרגליים או אזור בצקתי פעם-פעמיים ביום.

 

מעיין-זך שליבו  
נטורופתית N.D 

9 תגובות

  • merAhZsB

    TBkwKOfHVrMgRxzU

  • ywzFkuqap

    LkFKSflxAJ

  • ZreUocpRuMGsQfX

    CNkuRjrnVphALP

  • BhbOHEuaKQT

    QoqEncLfujlTwdHK

  • ajafere

    http://mewkid.net/when-is-xuxlya/ – Amoxicillin 500mg Capsules Amoxicillin 500mg Capsules nbu.xvrt.teva-beauty.com.evg.ps http://mewkid.net/when-is-xuxlya/

השאר תגובה

תגיות