מסכה טבעית לשיער

מסכה טבעית לשיער

גם השיער צריך מסכה

בימים אלו כשמדברים על מסכות ישר קופצת מסכת הפנים, שהפכה להיות פריט חובה וכולנו עוטים "מסכת ד"ר" כחולה או מסכת בד אופנתית...אבל הכתבה הזו שמה בחזית את מסכות השיער. למה כדאי לך להשתמש במסכת הזנה לשיער? אלו מסכות הזנה טבעיות יש? וכמובן מתכונים להכנת מסכת שיער בבית. 

קודם כל, ברור שכדאי להשתמש במסכת שיער טבעית. טבעית הכוונה למסכה שמורכבת מחומרים טבעיים כמו שמנים צמחיים (שמן זית, שמן קוקוס או חמאת שיאה) שמנים אתריים (כמו הדס, לבנדר, רוזמרין) תמציות צמחים (כמו אלוורה, תה ירוק) וחומרים אורגנים נוספים (לדוגמא ביצה, דבש או חומצות שומן טבעיות) מסכה טבעית לשיער אינה מכילה חומרים כימיים, מלחים פראבנים או SLS המצויים התעשיית הקוסמטיקה ולאורך זמן פוגעים בשערה (ובכל המאזן האקולוגי)

למי ולמה כדאי להשתמש במסכת שיער טבעית?

בעקרון, לכל אחת מומלץ להשתמש במסכת שיער, אחת לשבוע, כדי להזין את השיער שהופך יבש או פגום כתוצאה מנזקי מזג האוויר, חשיפה לשמש, למים ולתהליכי טיפוח (כמו פן, החלקות, סלסול, צבע ועוד. שימוש במסכת שיער פעם אחת בשבוע יזין את השערה לכל אורכה, יעניק לה חיות וגמישות ותסייע לאיזון השומניות. מסכות שיער מסויימות יכולות לאזן גם עודף שומן בקרקפת ובשיער, וקשקשים, לדוגמא מסכות המכילות שמן אתרי הדס ורוזמרין. 

ישנן מסכות הגורמות למראה והרגשה רכה, נעימה ומעשירות את השערה בחלבון המעניק לשיער חוזק וגם בוהק. 

ניתן למצוא מסכות שיער מצויינות של חברות הקוסמטיקה הטבעית המובילות, מסכות טבעיות, ריחניות, עשירות בחומרי גלם משובחים שפשוט מפנק וכיף להשתמש בהן. לדוגמא: מסכת השיער של "ערוגות" המסכה של "אננדה", "לבידו" ו "ד"ר האושקה". 

ומי שאוהבת את הרוקחות הביתית, יכולה להכין בקלות מסכת הזנה טבעית לשיער מחומרים פשוטים, והנה כמה מתכונים.

מסכה לחיזוק שיער יבש ומפוצל:

לערבב בקערת זכוכית: 2 כפות שמן קוקוס בכבישה קרה, כף דבש וכף שמן זית.

למרוח היטב את השיער לכל אורכו, במיוחד בקצוות וגם בקרקפת. לעשות פנימה את המסכה, לעטוף את השיער במגבת או כובע למשך שעה. לשטוף היטב במים חמים. מומלץ להשתמש אחת לשבוע.

המסכה תעניק חיות ולחות לשיער ותיתן מראה גמיש. מתאימה לשיער יבש ופגום.

מסכה משקמת לשיער פגום: 

לערבב בקערת זכוכית חלמון ביצה, כף דבש וחצי כוס יוגורט. הביצה עשירה בויטמינים המזינים את השערה ותעניק לה מראה חי ובוהק, היוגורט מזין את השערה בלי להוסיף עליה שומניות. 

לערבב יחד ומרוח על השיער, לעטוף את הראש במגבת לחצי שעה ולשטוף היטב במים חמים. אין צורך לחפוף לאחר השימוש. 

מסכה להזרמת דם בקרקפת וחיזוק הצמיחה:

2 טיפות שמן אתרי רוזמרין, 2 טיפות שמן אתרי מנטה, 2 טיפות שמן אתרי הדס, כף שמן קוקוס וכף שמן זית. מסכה מרוכזת מאוד, השמנים האתריים מעוררים את זרימת הדם הקרקפת ומעודדים את זקיקי השערה לחידוש הצמיחה. למרוח פעמיים בשבוע ולעשות היטב את הקרקפת. לשטוף אחרי חצי שעה תחילה עם מים קרים מאוד ולאחר מכן עם מים חמים. 

המידע ניתן כהעשרה.

נכתב על ידי מעיין-זך דן. נטורופתיה לכל המשפחה.

לרכישת מסכה טבעית לשיער במבצע


10 תגובות

  • KQiCpAOBIXe

    kQeZpBvsN

  • DWaJHvUnqzeKm

    lGRDauyFgemEh

  • aukPmRxin

    daRShBrWoPUONC

  • enqocUEgbw

    AHdtNsvCRKoVr

  • QjEMpyDbNP

    jrSpRoJGYUFMif

השאר תגובה

תגיות