מה הוא שמן האקליפטוס המתאים ביותר לילדים?

מה הוא שמן האקליפטוס המתאים ביותר לילדים?

אקליפטוס רדיאטה

או במילים אחרות "האקליפטוס שמתאים לילדים".

החורף הגיע ואיתו גם התקררויות, ליחה, שיעול ו"עניינים אחרים" הקשורים למערכת החיסון והנשימה.

שמנים אתריים הם דרך טיפול מצוינת פשוטה וזמינה ואחד השמנים הבולטים בעונה הזו הוא האקליפטוס.

נתחיל בהסבר חשוב - כל שמן אתרי נושא בתוכו מרכיבים הייחודים לו, לפי סוג הצמח ולפי הזן הספציפי של הצמח והם משפיעים על פעילותו, על עוצמתו (האם חזק או עדין) וכך נקבע עבור מי הוא מתאים לשימוש ועבור מי הוא לא מתאים. "שמן אקליפטוס" – זו בעצם משפחה שלמה וחשוב להבחין מבן סוגי הזנים השונים.

שמן אקליפטוס רדיאטה הוא הזן העדין ביותר. הוא מתאים ובטוח לשימוש עבור כלל האוכלוסיה, נפלא עבור ילדים וגם תינוקות קטנטנים, מתאים גם למבוגרים או אנשים חלשים\ חולים. אקליפטוס רדיאטה הוא הבחירה המתאימה עבור מי שסובל מבעיית נשימה אקוטית (התקף אסטמה או קוצר נשימה בגלל מתח) וגם עבור מי שסובל מבעיות נשימה כרוניות.

לעומתו ישנו שמן אקליפטוס גלובולוס – שהוא הזן הנפוץ ביותר. הוא מאוד חזק והוא לא מתאים לאנשים חלשים, לילדים או מבוגרים. ולמרות שהוא פועל על מערכת הנשימה, בגלל שהוא מאוד חזק הוא לא יהיה השמן שבו נבחר לטפל שמישהו עם בעיית נשימה אקוטית או כרונית, בגלל שיכול להיות אגרסיבי מידי.

אם רכשתם שמן אתרי שכתוב עליו רק "אקליפטוס" ולא מצויין שם הזן אז 99% שמדובר באקליפטוס גלובולוס.

ישנם הרבה מאוד זנים נוספים של אקליפטוס, בארץ ניתן למצוא בעיקר אקליפטוס לימוני וגם סמית'י בנוסף על גלובולוס ורדיאטה.

 

אקליפטוס רדיאטה הוא מ"שמני החובה בבית" והנה כמה הצעות לשימוש ביתי.

כל משפחת האקליפטוס נחשבת "פותחת את הנשימה" השמן פותח את היכולת לנשום עמוק, מרגיע ומרפה את שרירי הנשימה ומאפשר שאיפה עמוקה וטובה. אקליפטוס רדיאטה הוא שמן אנטי ויראלי ולכן הוא מצויין לטיפול בהצטננות, התקררות, נזלת ואף סתום, שפעת.

מכיוון שיש לו איכויות מחטאות ניתן להשתמש בו גם לחיטוי המרחב – למשל לטפטף שמן או להשפריץ מים עם כמה טיפות שמן בחלל החדר. (לקנות שפריצר פשוט מפלסטיק, לשים מים ולטפטף פנימה 4-6 טיפות שמן) להשפריץ בבית במיוחד כשמישהו חולה וכמובן מצוין לשימוש בגני ילדים , משרד גדול או מקומות צפופים. אפשר להשתמש בשמן גם במבער (חשמלי או עם מים ונר)

עבור ילדים או כל מי שמסתובב עם אף סתום או נוזל כדאי לטפטף טיפה אחת של שמן אקליפטוס רדיאטה על החולצה, השמן יאפשר פתיחת האף והוא גם "מרחיק" וירוסים אחרים שנמצאים בחלל. שמן אתרי טהור הוא שמן נדיף ולא יעשה כתם על שום בד. תינוקות וילדים עם אף סתום שמתקשים לישון- אפשר לטפטף טיפה אחת של שמן על הבגד או הסדין.

בפורמולה לטיפול בברונכיט, שיעול עם ליחה, שיעול יבש, סינוסיטיס- נשתמש גם בשמן אקליפטוס רדיאטה.

באופן עצמאי ניתן למרוח שמן שקדים או שמן שומשום (שיש לו אפקט מחמם) ואפילו שמן זית עם 2-3 טיפות שמן אקליפטוס רדיאטה על אזור בית החזה והגב העליון. רצוי לעשות זאת אחרי מקלחת חמה שהגוף יותר פתוח לקלוט את השמן פנימה ולאחר העיסוי ללבוש בגד מחמם ולשמור על חום הגוף.

במהלך התקף קוצר נשימה, בגלל אסטמה או בגלל מתח פתאומי ניתן להשתמש בשמן אקליפטוס רדיאטה בהרחה וגם במריחה, אם לא מתאפשר למרוח על בית החזה אפשר למרוח מעט שמן או כל קרם אחר יחד עם 2 טיפות שמן אקליפטוס רדיאטה על כף הרגל, באזור הכריות. כריות כף הרגל משקפות את אזור בית החזה ואיברי הנשימה. עיסוי שלהם עם שמן אקליפטוס יעזור לפתיחת הנשימה להרפיית שרירי הנשימה והסרעפת וישחרר סימפונות מכווצות.

 לרכישת שמן אקליפטוס רדיאטה במחיר מבצע

המידע ניתן כהעשרה, לצורך טיפול מדוייק יש להתייעץ עם מטפל ארומתרפיסט מוסמך.

מעיין-זך דן. נטורופתיה לכל המשפחה.

 


3 תגובות

  • בתציון ליפשיץ

    0526418019 אשמח לרכוש שמן מתאים לתינוק עם אסמת תינוקות

  • odojadam

    http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ – Amoxicillin 500mg Capsules Buy Amoxil Online vie.ieva.teva-beauty.com.pjz.zq http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/

  • uiqilof

    http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ – Amoxicillin Online Buy Amoxicillin Online duj.ctqs.teva-beauty.com.yni.de http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/

השאר תגובה

תגיות