שמן קוקוס כחומר קוסמטי טבעי

שמן קוקוס כחומר קוסמטי טבעי

שמן קוקוס כחומר קוסמטי טבעי

בזמן האחרון עולה קרנו של שמן הקוקוס למגוון רחב מאוד של שימושים גם בתחום הקוסמטיקה הטבעית ובכלל בתחום התזונה הבריאה והבריאות הטבעית כשמן המסייע להפחית כולסטרול ואנטי אוקסידנטים, שמן הקוקס כידוע הוא בעל סגולות ריפוי רבות בעולם צמחי המרפא.

בתחום הקוסמטיקה הטבעית חברות רבות החלו להשתמש בשמן הקוקס במוצריהן שכן הוא ידוע כמסיע למגוון ענק של בעיות עור כמו: עור יבש, סדוק, פסוריאזיס, אלרגיות, עור מגורה, משמש כמסיר איפור מצוין ומטפל בשיער פגום וקרקפת מגורה.

מה עושה את שמן הקוקוס לחומר קוסמטי טבעי יעיל?

שמן קוקוס מיוצר מפרי אגוז הקוקוס יש להקפיד כי המוצר בו אנו משתמשים מכיל שמן קוקוס הנוצר בתהליך של כבישה קרה כדי לא לפגום באיכותו ע"י יצירת מקור חום חיצוני ובכך לאבד חלק ניכר מהחומרים המזינים בו. בתהליך הכבישה נוצר חום טבעי של הפרי המאפשר את הפקת השמן.

שמן הקוקוס מורכב משלוש חומצות שומן: חומצה קפרית (Capric acid), חומצה קפרילית (Caprylic acid) וחומצה לאורית ((Lauric acid) ובמבנהו דומה מאוד לקולסטרום - חלב האם הראשוני. שלוש החומצות הללו בשמן הקוקוס הן נוגדות זיהום חזקות, הפועלות נגד חיידקים, וירוסים, פטריות וטפילים הנמצאים על גבי העור. בנוסף שמן הקוקוס מסייע להזין ולהגמיש עור יבש, מונע הופעת קשקשים בשיער, מקל על עור מגורה, עקיצות, אלרגיות וכוויות. 

 

סגולות שמן הקוקוס מבוססות על מחקרים

מחקר משנת 2003 ביצע השוואה בין שלושה שמנים צמחיים והשפעתם על השיער: שמן מינראלי, שמן חמניות ושמן קוקוס ומצא באופן חד משמעי כי שמן הקוקוס מעניק לשיער לחות טבעית ובנוסף הוא אינו פוגם בייצור הטבעי של חלבון השערה (פרוטאין) ובכך מונע יובש. לשמן הקוקוס, בשל הרכבו, ישנה התאמה למבנה חלבון הקראטין ובשל משקלו המולקולרי יש לו יכולת לחדור לזקיק השיערה ולהזין אותה.

 

שימוש קוסמטי בשמן קוקוס

שמן הקוקוס משמש למגוון רחב של טיפולים קוסמטיים טבעיים:

ניתן להשתמש בשמן הקוקוס בצורו הגולמית כמסכה לשיער, יש לחמם מעט את השמן על ידי הנחת קערה עם שמן קוקס בתוך סיר מים חמים, למרוח כמות נדיבה של שמן קוקוס על השיער רצוי לאחר שטיפה, לעטוף את השיערבמגבת ושלשהות במשך כחצי שעה,לאחר מכן לחפוף.

שימוש נוסף הוא כקרם לחות באזורים היבשים של העור כמו כפות הרגליים והמרפקים, פשוט למרוח את שמן הקוקוס במקום הרצוי. 

כאמור השיטה הקלה ביותר היא לקנות תכשיר המבוסס על שמן קוקוס או מכיל בתוכו כמות גדולה ממנו, ישנם תכשירים רבים כאילו יש רק לוודא כי אכן אילו חומרים איכותיים משמן קוקוס שאינו מזוכך.

תהנו

לחנות מוצרי קוסמטיקה טבעיים המכילים שמן קוקוס


השאר תגובה

תגיות