שמן רוזמרין - מתי כדאי להשתמש בו?

שמן רוזמרין - מתי כדאי להשתמש בו?

שמן רוזמרין – יתרונות ושימושים

שמן רוזמרין אתרי, שמן אתרי ריחני ועוצמתי, המופק מעשב הצמח רוזמרין. הוא נערץ בשל סגולותיו הרבות בטיפוח השיער. שמן רב-תכליתי זה היה מרכיב יסוד בתרופות יופי טבעיות, וברפואה המשלימה באופן כללי- במשך מאות שנים, הודות למגוון המרשים של יתרונות לשיער ולקרקפת.

עשיר בנוגדי חמצון, תכונות אנטי דלקתיות וחומרי הזנה כמו ויטמין B, שמן רוזמרין לשיער ידוע כממריץ זקיקי שיער, מקדם צמיחת שיער ומשפר את בריאות הקרקפת הכללית. בשימוש מקומי, שמן רוזמרין עוזר לחזק את השיער, למנוע נשירת שיער ולהילחם בקשקשים, מה שהופך אותו לתוספת חשובה לכל שגרת טיפוח שיער.

מה זה שמן אתרי?

שמן אתרי הוא אחד ממרכיבי הצמח הטבעיים, הקיימים בכל צמח, הוא טבעי לחלוטין, ועל ידי תהליך זיקוק ניתן להפריד בן חלקי הצמח (העלים, השורש וכו') לבין השמן האתרי. כך מתקבל שמן טהור, מרוכז ונדיף (מתנדף באוויר, ולכן שמו: אתרי) השמן האתרי מורכב ממרכיבים פעילים, והם קובעים את פעילותו הטיפולית.

שימוש בשמן אתרי משפיע גם על איברי הגוף ופעילותם, וגם על המערכת הנפשית.

שמן רוזמרין- סגולות

לשמן אתרי של שמן רוזמרין, יש ריח חזק, מקפיץ, מרים את מצב הרוח ואת האנרגיות. אחת מתכונותיו הבולטות היא, שהוא מעורר ומשפר את הריכוז, ומבהיר את המחשבה, ולכן אחד מהשימושים הבולטים בו בטיפול הארומתרפי, הוא טיפול בילדים ומבוגרים שזקוקים לריכוז, לבהירות, לחידוד המחשבה.

שמן רוזמרין מתאים גם במצבים שרוצים לעודד את "המוזה" או לפתח רעיון. שמן רוזמרין קשור לאלמנט האוויר ולאלמנט האש, פעילותו היא גם מניעה וממריצה וגם "פותחת".

שמן רוזמרין- שימושים

שמן רוזמרין הוראות שימוש: לתלמידים בכל גיל אפשר לטפטף טיפה 1 של השמן על החולצה או במקום קרוב כדי לחזק את המחשבה והריכוז. שמן אתרי טהור לא יכתים שום בד, אלא יתנדף ויתייבש.

בגלל התכונות שלו כממריץ, מניע, מרים- הוא מתאים לטיפול באנשים עם אנרגיות נמוכות, אנשים שנוטים להתלבט ונחשבים פאסיביים או "עייפים". ומנגד, עבור מי שנוטה לעצבנות ונמרצות יתר הוא לא מתאים.

שמן רוזמרין פותח את הנשימה וגם מניע זרימת דם, יש לו איכויות אנטי בקטריאליות והוא מחטא ומחזק את מערכת הנשימה. לכן בשימוש הטיפולי שלו ברפואה המשלימה, משתמשים בו במצבים של כאבי ראש, סינוסיטיס, וגם כאבי שרירים ופרקים בגלל מאמץ.

 אזהרה: במינון גבוה הוא יכול להעלות לחץ דם – לכן אסור להשתמש בו כאשר ישנו לחץ דם גבוה.

 שמן רוזמרין לשיער נגד כינים

 כידוע, שמן רוזמרין מגביר זרימת דם מקומית, ובשימוש על הקרקפת הוא מעודד זרימת דם וחמצן לתאי השערה, לכן מתאים שמן רוזמרין לנשירת שיער, דוחה כינים וקשקשים. 

 איך לשים שמן רוזמרין על השיער?

ישנם שימושים שונים לשמן רוזמרין:

 איך להשתמש בשמן רוזמרין לשיער למניעת כינים?

ניתן להשתמש עם שמן רוזמרין נגד כינים, כדי להילחם בטפילים המציקים הללו.

  • כדי להשתמש עם שמן רוזמרין למניעת כינים, מערבבים כמה טיפות עם שמן נשא כמו קוקוס או שמן זית.
  • יש למרוח את התערובת המדוללת על הקרקפת והשיער, ולהבטיח כיסוי יסודי של אזורים נגועים בכינים.
  • יש לעסות בעדינות את השמן לתוך הקרקפת, ולהשאירו אותו למשך מספר שעות או עדיף למשך הלילה.

התכונות העוצמתיות של שמן רוזמרין לכינים, עוזרות לחנוק ולהדוף כינים, מה שמקל על סירוקן החוצה. לאחר הטיפול יש לשטוף את השיער בשמפו עדין, ולחזור על התהליך לפי הצורך, כדי להדביר לחלוטין את הכינים.

שמן רוזמרין לשיער- הוראות שימוש לחיזוק ומניעת נשירה

איך משתמשים בשמן רוזמרין לשיער, לחיזוק השיער ומניעת נשירת שיער?

  • יש לעסות שמן רוזמרין מדולל לתוך הקרקפת והשיער.
  • להשאיר אותו למשך כמה שעות או לילה לפני השטיפה.

שמן רוזמרין לקרקפת, ממריץ את זרימת הדם לזקיקי השיער, מקדם צמיחת שיער ומחזק את ציר השיער, מה שמוביל לשיער בריא וגמיש יותר.

חשוב לציין, כי אין להשתמש עם שמן רוזמרין טהור, אלא רק מדולל. הוא חריף מדי, ועלול לפגוע בעור ולגרום לנזקים.

שמן רוזמרין בשימוש בפנים

שמן רוזמרין לפנים מציע אינספור יתרונות. תכונותיו נוגדות החמצון והאנטי-מיקרוביאליות עוזרות להילחם באקנה, להפחית דלקות ולקדם גוון נקי יותר.

יש לדלל כמה טיפות בשמן נשא ולמרוח על הפנים, או להוסיף טיפה לקרם הלחות, לתוספת הזנה והתחדשות.

מתי אסור להשתמש בו?

חשוב לדעת ששמן רוזמרין לא מתאים לכולם. יש מצבים שאסור להשתמש בו.

לא מתאים לאנשים עם לחץ דם גבוה. כמו כן מסוכן השמן לתינוקות, וכן אין להשתמש עם שמן זה בהריון, או לחולי אפילפסיה.

בנוסף, צריך להימנע ממנו כאשר נוטלים תרופות הומאופתיות.

טבע ביוטי- רותמים את הטבע לבריאות שלכם

קחו את הכוח של שמן הרוזמרין, כדי לשפר את היופי והרווחה שלכם באופן טבעי. בין אם אתם מבקשים לשפר את בריאות השיער, להילחם בבעיות עור או ליהנות מהיתרונות הטיפוליים שלו, שמן רוזמרין ברפואה האלטרנטיבית, הוא שמן אתרי רב-תכליתי, שכדאי לשלב בשגרת היומיום שלכם.

רכשו שמן רוזמרין טהור ואיכותי מאתר "טבע ביוטי", כדי לחוות את ההשפעות המדהימות שלו ממקור ראשון. צרו איתנו קשר בכל שאלה, בטלפון 058-4767-453.


1 תגובה

  • רוית

    האם יש מחקר שמסביר מדוע השימוש בשמן/בצמח הרוזמרין אסור לחולי אפילפסיה

השאר תגובה

תגיות