כל הסגולות הנפלאות של שמן אתרי "תפוז"

כל הסגולות הנפלאות של שמן אתרי "תפוז"

 

הוא משמח, מרגיע עצבנות ומתח ותומך בתהליך הלידה. בואו להכיר לעומק את האיכויות של שמן האתרי תפוז.

שמן אתרי תפוז מופק מקליפת הפרי, ויש 2 סוגים: שמן אתרי תפוז מתוק ותפוז מר.

שמן אתרי תפוז מר מופק מקליפת תפוז מר (הנקרא חושחש) פרי שאינו אכיל ולרוב משמש בתעשיית הקוסמטיקה. שמן אתרי תפוז מתוק הוא השמן הנפוץ יותר ועליו נרחיב.

האייכות המרכזית של שמן תפוז היא שהוא מרומם, משמח ולכן מתאים לשימוש כאשר רוצים להרים את מצב הרוח, מתאים לטיפול במצבי דכאון וגם פשוט דכדוך או חוסר שקט, עצבנות, חרדה או דאגה וגם כאשר ישנם נדודי שינה. שמן אתרי תפוז מכיל את הרכיב הפעיל לימונן שאחראי לפעילות הרפואית של השמן, הוא מרגיע את מערכת העצבים המרכזית ולכן מתאים לשימוש בכל מיני מצבים של חוסר איזון.

טיפ – טפטפו שמן תפוז למבער (יחד עם מעט מים) זה מרומם ומרגיע אווירה בבית או במשרד.

אפשר להוסיף 5-6 טיפות שמן תפוז למעט חמאת שיאה או שמן שקדים ולהתמרח אחרי מקלחת ולפני שינה לצורך הרגעה והשקטה וכתמיכה בשינה.

שמן אתרי תפוז מרגיע כאב, עוזר בהרפיית שריר (אנטי ספזמודי) ומשחרר כאבי שלד ושריר ולכן שימוש בו יתאים גם לשריר תפוס ממאמץ כמו אצל ספורטאים וגם לכאבים כרוניים בשלד. שמן תפוז  עוזר להסדיר דופק מואץ ולהרגיע התקף אסטמה והוא מתאים לשימוש במבוגרים וילדים מעל גיל שנתיים הסובלים מאסטמה.

טיפ – מתאים למריחה יחד עם שמן אתרי הל וציפורן בשילוב עם שמן שקדים או שומשום עבור ספורטאים או במצבי שריר כואב.

שמן אתרי תפוז מחזק את פעילות מערכת החיסון ומכיל כמויות גבוהות של נוגדי חמצון, כמו ויטמין C, ומחקרים מצאו שהוא מתאים לטיפול גם בעת מחלה, גם בזמן דלקת, גם עבור חולי סרטן מאחר והוא תומך בתהליך החיסוני התקין, מסייע לפעילות החיסונית על ידי האצת ייצור הנוגדנים ותאי מערכת החיסון ובו בעת הוא תומך בנפש, מרגיע ומרומם אותה ומשתתף בתהליך ההחלמה הנפשי.

שמן תפוז הוא אחד השמנים שכדאי לך לקחת איתך לחדר לידה. כבר אמרנו שהוא מרגיע ומשמח ובנוסף הוא מרחיב שריר טבעתי וטוב למרוח אותו בזמן לידה פעילה על השפתיים שבפנים של היולדת.

טיפ - למרוח 1 טיפה שמן יסמין מדולל בחוחובה + 1 טיפה שמן תפוז בתנועה סיבובית על השפתיים וליצור מעגל שלם..שוב ושוב. כמו שמורחים שפתון.

שמן תפוז בעקרון הוא שמן בטוח לשימוש, חשוב לזכור כי כמו כל השמנים האתריים מדובר בתמצית טבעית מרוכזת מאוד ולכן מריחה על הגוף נעשית בשילוב עם שמן נשא כמו שקדים או חמאת שיאה.

שמן אתרי תפוז שייך כמובן למשפחת ההדרים ולכן חשוב לדעת שהוא פוטוסנסטיבי – ואם משתמשים בו במריחה חיצונית על הגוף, בפרט באזורים חשופים כמו הפנים-  יש להימנע מחשיפה ישירה לשמש. אפשר כמובן למרוח ולכסות בבגד או למרוח בלילה.

נכתב כהעשרה ואינו מחליף ייעוץ אישי.

מעיין-זך דן. נטורופתיה לכל המשפחה . 052-8022243

לרכישת שמן אתרי תפוז במבצע!

 

 


1 תגובה

  • ידי

    כמה עולה שמן תפוז ואיך להשתמש בו בשעת לידה

השאר תגובה

תגיות