האם מומלץ להשתמש בסבון אינטימי?

האם מומלץ להשתמש בסבון אינטימי?


כדי לענות על השאלה הזו חשוב קודם לדעת שהנרתיק זקוק לרמת PH (חומציות) הייחודית לו ושונה משאר הגוף וכאשר רמת חומציות זו מופרת (לכל כיוון. חומצית מידי או נמוכה) אז מתרחש נזק כפול, מצד אחד נפגעת אוכלוסיית החיידקים הטובים (הפתוגנים) ובו בעת עלולים להתפתח בנרתיק בקטריות וחיידקים מחוללי מחלה ועלולים להופיע תסמינים כמו גרד, אי נוחות, צריבה ואלו מעידים על קיומה של בעיה כגון התפתחות דלקת, פטריה, או שגורמים ליובש ואגינלי.

לכן המטרה העיקרית פה לכל אישה בכל גיל היא לשמור על אזור הנרתיק גם נקי וגם מאוזן כדי למנוע התפתחות חיידקים לא תקינה. איך עושים את זה?

קודם כל מפסיקים להשתמש בסבון "רגיל" לגוף.

דבר ראשון בואו נפריך את השמועה הלא נכונה ש"כל הסבונים מזיקים לנרתיק ושצריך לשטוף במים בלבד". סבוני גוף או סבונים שמכילים גם חומרי ריח ועוד תרכובות כימיות העלולות ליצור רגישות בנרתיק- הם אכן לא מתאימים לשימוש באזור האינטימי ועלולים ליצור רגישות, להפר את האיזון בחומציות וגם לגרום ליובש נרתיקי. לעומתם סבונים טבעיים שאינם מכילים תרכובות כימיות והם בעלי רמת חומציות גבוהה בהחלט מתאימים ואף יעילים לשימוש. סבון טבעי הוא סבון שאינו מכיל פראבנים, SLS ותרכובות פאטרוכימיות אחרות וגם אינו מכיל חומרי בישום סינטטיים.

שימי לב, שרמת חומציות גבוהה בסבון לשטיפה אינטימית אומרת שרמת ה PH תהיה נמוכה. רצוי לבחור סבון שמצויינת בו רמת PH נמוכה מ 4.5.

סבון טבעי לשטיפה אינטימית בהחלט יכול להיות מועשר בשמן עץ התה שהוא שמן אתרי אנטי בקטריאלי שעוזר לטפל בגרד, פטרייה, חוסר נוחות וגם מעניק תחושת ניקיון ורעננות.

שטיפה אינטימית מתאימה לשימוש יומיומי?

למרות שיש מוצרים שמתהדרים בכותרת "מתאים לשימוש יומיומי" רצוי להגביל את השימוש בסבון האינטימי לפעם בשבוע בערך ולא להפוך אותה להרגל קבוע. בשאר הזמן כמובן שיש לשטוף היטב את האזור במים.

יש זמנים בהם נדרשת יותר הקפדה על היגיינה גם לשם תחושת הרעננות והנקיות וגם כי ישנן זמנים בהם מופיעות יותר הפרשות. לכן רצוי שכל אישה תהיה קשובה לשינויים ההורמונלים בגופה, בימים בחודש שאין הפרשות או שהן מעטות – מתאימה שטיפה במים בלבד. בזמנים בהם יש הפרשות טבעיות מרובות ולעיתים הן מלוות בריח – הקשורים לשינויים הורמונלים החודשיים הטבעיים, אז רצוי לשטוף את האזור בסבון אינטימי. כמו כן נשים רבות במהלך הריון מעידות על הפרשות מרובות מהוואגינה ושמירה על היגיינה נכונה תעזור למנוע התפתחות דלקות ופטריות שהן נפוצות יותר מהרגיל בתקופת ההיריון.

כמו כן, לאחר קיום יחסי מין מומלצת שטיפה בסבון אינטימי כדי למנוע התפתחות חיידקים.

לרכישת סבון אינטימי במחיר מבצע


השאר תגובה

תגיות