איך לשמור על עור הפנים בעונות מעבר?

איך לשמור על עור הפנים בעונות מעבר?

טיפוח עוד הפנים בעונות המעבר

עונות מעבר זה הזמן להגביר את טיפוח העור ולתת בוסט של הזנה ולחות...טיפול נכון בעור ובשיער בזמן הזה ימנע יובש קיצוני ונזקים בעקבות שינויי מזג האוויר ואף יכין את העור לחורף, או הקיץ.

עונות מעבר הן זמן "מבלבל", מזג האוויר יכול להשתנות מקיצון אחד לאחר, והגוף שלנו (וגם הנפש..) נוטים להגיב לשינויים האלה. שינויי עונות משפיעים על השינה ועל העייפות, על מצב הרוח, על נשירת שיער, על יובש בעור ובפרט יובש באזור הפנים, על הרגלי האכילה ועל ההתנהלות החברתית שלנו- יציאה ובילוי אל מול הסתגרות בבית.

העור, הוא האיבר הכי גדול בגוף האדם, והוא מושפע לרעה מקור, יובש ורוח ולכן אצל רובנו בעונת הסתיו והאביב העור יותר יבש, לעיתים מקבל מראה אדמומי ומגורה, לעיתים מתקלף וגורם לגירודים.

הפנים חשופות יותר מכל מקום לרוח ולכן אנחנו חווים יובש בשפתיים, יובש בעיניים, מראה עור פנים מעט אפרפר ושינויים במראה השיער שגם הוא מושפע מהיובש, לעיתים נושר ולעיתים מאבד מהחיות והגמישות.

מהו הטיפוח הנכון בעונות מעבר?

1.שגרת ניקוי יומיומית. בסיום כל יום חשוב לנקות את עור הפנים, כמו שאנחנו מסבנים את כל הגוף...ולהשתמש בסבון מתאים איכותי שמכיל עם מרכיב שומני וחומרי הזנה. שאריות לכלוך שנשארות על העור לא מאפשרות לו לנשום ולהתחדש ולא מאפשרות לעור לקלוט לחות מכל קרם שתמרחו, לכן קודם כל יש לשטוף את עור הפנים בסבון פנים טבעי.

2.שימוש בסרום. תחשבו עליו כמו על "סופר פוד" הסרום מאוד מרוכז ומעניק לעור הזנה ולחות באופן מרוכז. גם אם את לא משתמשת בסרום באופן קבוע, בעונות מעבר קרם פנים רגיל לא מספיק, וחשוב להשתמש גם בסרום כדי להגביר את ההזנה והלחות של העור. טוב למרוח את הסרום על עור פנים נקי, לאחר שימוש בסבון פנים, כך העור פנוי לקלוט ולספוג את הסרום בצורה מייטבית.

3.פילינג או מסכת ניקוי. בן פעם לפעמיים בשבוע יש להשתמש בפילינג או במסכת ניקוי על מנת להסיר היטב את תאי העור המתאים ולנקות את העור היטב. לאחר השימוש במסכה או הפילינג חשוב למרוח סרום איכותי.

4.מוצרים יעודיים לאזורים שונים. או במילים אחרות – אל תוותרו על קרם עיניים ושפתון אייכותי! לעיתים יש נטייה לחשוב שכל קרם הוא קרם..ולמרוח סביב העיניים או אפילו השפתיים את קרם הפנים הרגיל, וזו טעות גדולה. כל אזור בפנים זקוק להזנה שונה, העיניים והשפתיים יותר רגישים וקרם פנים רגיל יכול אפילו להזיק להם. לכן, את רוב הפנים יש לטפח בקרם פנים אייכותי, שמכיל שמנים וגם ויטמינים כמו A ו E, ונוגדי חמצון. באזור שסביב העיניים יש להשתמש בקרם עיניים. מומלץ לשים לב איזה קרם אנחנו בוחרים, בקיץ מתאים לבחור בקרם קליל ונספג טוב ואינו שומני מידי, לעומת זאת בסתיו ובחורף טוב לעבור לקרם בעל מרקם כבד יותר ושומני.

5.שתיית מים. שתייה מספקת של מים עוזרת אף היא להזין את העור ומונעת יובש.

 

 

נכתב על ידי צוות האתר.


השאר תגובה

תגיות