איך מטפלים בתפרחת חיתולים באופן טבעי?

איך מטפלים בתפרחת חיתולים באופן טבעי?

הטיפול הטבעי בתפרחת חיתולים

תפרחת חיתולים היא תופעה נפוצה בקרב תינוקות רכים ומאוד לא נעימה. ויש הבדל גדול בן תפרחת תינוקות לבין אדמומיות קלה...מהי תפרחת תינוקות, איך מזהים, איך מטפלים, ובעיקר- איך נשמרים ומונעים את היווצרותה.

לתינוקות שלנו עור עדין, חלק ורגיש, חשוב לשמור עליו במיוחד בחודשים הראשונים לחיי התינוק וגם בשנים הראשונות, להישמר מחשיפה לשמש, לחומרים כימיים שנמצאים בתכשירים שאינם טבעיים, להישמר מעקיצות וחבלות וגם מהתפתחות של תפרחת חיתולים.

תפרחת חיתולים היא תופעה דלקתית בעור בתינוק, שנוצרת בעקבות שהייה ארוכה עם חיתול רטוב, חומציות שנמצאת בשתן ובצואה מגרה את עור התינוק, יוצרת אדמומיות, גירוי, לעיתים נוצרת ממש כוויה שורפת. תינוקות רגישים או תינוקות שלא מקבלים טיפול טוב ומהיר עלולים לפתח פטריות הנראות כמו נגע אדום ומחוספס.

אם אזור החיתול של התינוק נראה מגורה, אדום, יתכן וגם נפוח והתינוק אינו רגוע בעת החלפת חיתול – מגע וניגוב האזור לא נעים לו, כנראה שהוא סובל מתפרחת חיתולים.

שלבים פשוטים וטבעיים למניעת תפרחת חיתולים ולטיפול בה:

-בראש ובראשונה חשוב להחליף את החיתול תדיר ולמנוע שהייה ארוכה של התינוק עם חיתול רטוב. תינוקות בעלי עור רגיש – חשוב להחליף בתדירות גבוהה יותר.

-לשטוף במיים. הכי טוב לשטוף את אזור הטוסיק והמפשעה במיים וסבון טבעי המיועד לתינוקות, כדי לנקות היטב רטיבות, חיידקים ולמנוע היוצרות גירוי, העלולה להיגרם גם בסבון כימי. אפשרות נוספת היא שימוש במגבונים טבעיים, אקולוגיים, מגבוני קלנדולה או ב"אונלי וויפס" (ONLY WIPES)

סבוני תינוקות טבעיים ואיכותיים  יש לדוגמא לחברת ל וודה ( WELLEDA ) ולמאמי קר ( MOMMY CARE)

טרם הלבשת החיתול, חשוב לנגב היטב את עור התינוק ולא לחתל אותו כשהוא עדיין רטוב.

-לפחות פעמיים ביום יש למרוח באזור הישבן, המשפעה,  והכפלים בן המפשעה לירכיים משחת החתלה טבעית. כאשר כבר ישנו גירוי, קטן או גדול, כדאי למרוח מעט משחה אחרי כל החתלה.

משחת ההחתלה היא משחה שומנית, שמשאירה שכבה שומנית על עור התינוק ובכך מגנה עליו מחומציות ומרגיעה את העור. משחות ההחתלה הטבעיות מבוססות על חמאת שיאה ו\או שמנים צמחיים טהורים, ויטמין E וישנן משחות המשלבות גם שמן אתרי כמו לבנדר, המתאימים לתינוקות מיום הלידה.

משחות החתלה טבעיות הן לדוגמא, משחת קלנדולה  של "מיכל סבון טבעי", משחת החתלה של וולדה, משחת הפלא ופלא לטיפול ומניעה של תפרחת חיתולים, "בייבי אויימנט " של שלוס.

אפשרות טבעית נוספת, כתחליף למשחות היא שימוש באבקת ליקופאודר, אבקה טבעית המיוצרת מצמח הליקופודיום, נראית במראה כמו טלק, אך ההבדל גדול..וחשוב לא להתבלבל. טלק הוא חומר לא טבעי ולא בריא שלא מומלץ כלל לשימוש בתינוקות,הוא סותם את הנקבוביות ועלול לייצר גירויים ואלרגיות. ליקופאודר הוא חומר טבעי לחלוטין ועדין, פיזור של מעט אבקת ליקופאודר מהווה תחליף טוב למשחות ההחתלה ויכולה למנוע וגם לטפל בתפרחת חיתולים.

 למעבר לרכישת משחת החתלה טבעית

נכתב על ידי צוות האתר.


השאר תגובה

תגיות