עושים סוף ליתושים!

עושים סוף ליתושים!

 

לצד מזג האויר הנעים, הפריחה הצבעונית וכל הטוב והיופי שעונת האביב מביאה איתה, מגיעים גם היתושים. הם נמצאים סביבנו תמיד, אך באביב ובקיץ הם חוגגים.

איך מתמודדים עם יתושים?

מהם הדרכים הטבעיות להרחיק יתושים? והצעות להקלה בגרד מעקיצות.

לפני הכל, זה עניין סביבתי.

לפני שאנחנו מחפשים מה למרוח ולרסס...נתחיל ב "לדעת את האויב" שמולנו.

היתושים אוהבים מקור חום ומים, אזור חם ומקור מים (במיוחד מים עומדים) הם הדברים החיוניים ליתושים לצורך הטלת ביצים והתרבות. לכן, דבר ראשון סלקו מאזור הבית והחצר מים עומדים, כמו אגרטל (או אפילו הצלוחית שמתחת לעציץ..) או כלי אחר העומד והתמלא במים.

בחצרות עם בריכות דגים והרבה עציצים חשוב להשתמש בשמנים טבעיים כדי להרחיק יתושים ולהישמר מעקיצות. בית שפועל בו מזגן לקירור ימשוך אליו פחות יתושים.

היתושים, וליתר דיוק היתושות, מפעילים אלמנטים של קליטה חדה ובודקים את מי הכי "משתלם" להם לעקוץ. לכן מי שסובלים הכי הרבה מעקיצות יתושים הם נשים בהריון ( הם פולטות יותר פחמן דו חמצני- CO2 ,שמושך את היתושה) תינוקות (פולטים יותר חום גוף, וגם לא "בורחים" מהיתוש...) ועל פי מחקרים שבוצעו בעלי סוג דם O  הם הקורבן המועדף על היתושות.
ישנם ריחות מסויימים שדוחים את היתושים ולכן שימוש בשמנים אתריים כפי שיפורט בהמשך, היא הדרך היעילה והטבעית להרחיק יתושים.

בעבור חלק מהאנשים, עקיצה היא דבר זניח, טיפה אדום, טיפה מגרד אך אינו מטרד ממש. אך עבור אחרים, עקיצות יכולות להיות הטרדה של ממש, גירוד מציק עד פציעה מרוב גירוד ואף לגרום לתגובה אלרגית. לכן במידה ונעקצתם, טוב להרגיע את העור על ידי צמחים ושמנים טבעיים.

טיפים להרחקת יתושים ולטיפול בעקיצה וגרד:

שימוש בשמנים אתריים היא הדרך הטובה והטבעית להרחקת יתושים. שמנים אתריים בעלי ריח לימוני דוחים את היתושים וכך, יתושים שבודקים את הסביבה ומחפשים "טרף קל" לעקוץ, פשוט לא יתקרבו אליכם.

השמנים שמתאים למרוח או לפזר בסביבה הם: ציטרונלה, עשב לימון (למון גראס), לימון, מליסה, אקליפטוס ואקליפטוס לימוני שמתאים גם לתינוקות וילדים.

הצעות לשימוש נכון בשמנים אתריים, להרחקת יתושים:

ניתן לטפטף 6-9 טיפות שמן אתרי מהרשימה בתוך מבער, שבתוכו גם מעט מים ומתחתיו נר דולק. שימו לב, בתום השימוש לשפוך את המים ולא להשאיר מים עומדים...

באופן דומה, ניתן גם לרכוש נר ציטרונלה מוכן ולהדליק אותו בפינת ישיבה ובחצרות. גם העשן עצמו מרחיק את היתושים.

ניתן לרסס על הגוף, ועל משטחים סביב פינות הישיבה תרסיס טבעי שמכיל תערובת שמנים, כמו התרסיס של חברת "שלוס" או אייתוש של "ערוגות".

ילדים ומבוגרים שנוטים להעקץ הרבה, יכולים לטפטף 2 טיפות שמן ציטרונלה או אקליפטוס לימוני על המיטה או על הבגד כדי להרחיק יתושים בלילה. שמן אתרי טהור – מתנדף, ואינו מכתים בדים.

צמיד ליד כמו הצמידים של חברת PARAKITO המוכרת. צמידים אלו מכילים טבליות ספוגות בשמן ותערובת צמחים טבעית שדוחה את היתושים. מתאימים גם לילדים ולנשים בהריון (לא לתינוק שדוחף ידיים לפה..) לחברת PARAKITO יש גם תכשיר למריחה על הגוף בצורת ספריי או רול -און, שאופן הפעולה שלהם זהה, למריחה ישירה על הגוף.

 

בכל זאת נעקצתם?...איך מרגיעים עקיצה.

כבר סיפרנו לכם במאמרים אחרים שאת שמן הלבנדר אתם חייבים להחזיק בבית..ואכן שמן לבנדר הוא המרגיע הלאומי, והוא מרגיע גם עור מגורה ומגרד. זהו שמן בטיחותי לשימוש באופן ישיר על העור (מלבד מקרים חריגים של אלרגיה ידועה) ניתן לטפטף טיפה אחת או יותר, ישירות על העקיצות, זה מרגיע גרד לכמה שעות טובות. עקיצה שגירדתם...והפכה כעת לפצע מציק, גם עליה הכי טוב לטפטף שמן לבנדר, זה יסייע גם להחלמה וסגירה טובה של הפצע שנוצר.

במקרים שיש הרבה עקיצות או תגובה חזקה של ילד לגירודים, ניתן לטפטף לתוך אמבט פושר 6 טיפות לבנדר, 2 טיפות קמומיל וגם להוסיף חצי כוס שיבולת שועל – להושיב באמבט ל 10 דקות והגרד יעלם.

טוב לשמור במקרר ג'ל טבעי מצמח האלוורה ולמרוח על העקיצות.

 למעבר למוצרים מרחיקי יתושים טבעיים

 

נכתב על ידי צוות האתר

 

 

 

 


השאר תגובה

תגיות