מה האקליפטוס שלך?

מה האקליפטוס שלך?

ברשימת ה"שמנים האתריים שכל אחד צריך בבית" מככב בן היתר גם שמן אתרי אקליפטוס. תמיכתו העיקרית היא במערכת הנשימה. האם יש הבדל בן סוגי האקליפטוס? איך יודעים איזה שמן כדאי לבחור? וכמובן, מתכון לשימוש ביתי.

ראדיאטה, גלובולוס, סמיית'י ולימוני

ראדיאטה, גלובולוס, סמיית'י ולימוני הם ארבעת זני שמן אתרי האקליפטוס הנפוצים בישראל.

כולם מכילים בעיקר "סינאול" כחומר פעיל ולכן סך הכל השפעתם הרפואית היא דומה – שמן אתרי מעלי אקליפטוס משפיע על מערכת הנשימה, עוזר להרחיב את הסימפונות ולהעמיק את הנשימה, מתאים לטיפול בכיווץ של הסימפונות ולכן יעיל במצבי אסטמה, בן אם כרונית או בהתקף אקוטי.

השימוש בשמן אתרי אקליפטוס מתאים גם בזמן שמתח נפשי או תחושת מועקה, חרדה לחץ, מקשים על נשימה. השימוש בשמן יעזור בהרחבת הנשימה וגם בהרגעה כללית.

אז למה זה חשוב לדעת מה סוג השמן?

חיוני מאוד לבדוק מה הזן של האקליפטוס ממנו מופק השמן ויש להסתכל אם הוא רשום על הבקבוק (לעיתים יופיע באנגלית ולעיתים גם בעברית)

בעוד שאקליפטוס גלובולוס הוא הזן הכי נפוץ (בכל העולם,לא רק בישראל) ראדיאטה הוא הזן המומלץ ביותר לשימוש מאחר והוא עדין יותר. למרות שעדין הוא גם מאוד יעיל.

הפעילות של שני הזנים דומה לכאורה, אבל שמן אתרי המופק מאקליפטוס ראדיאטה בטיחותי יותר לשימוש ומתאים גם עבור ילדים ותינוקות, קשישים ומתאים במצבים רגישים כמו התקף אקוטי או בעיה כרונית. מלבד הרדיאטה, גם אקליפטוס לימוני נחשב עדין ומתאים לילדים, אך הוא פחות נפוץ.

מה כן אפשר לעשות עם שמן אתרי מאקליפטוס גלובולוס?

ניתן לטפטף אותו בחוץ, בסביבה פתוחה או על משטחים בבית, אקליפטוס גלובולוס משמש כשמן אנטי בקטריאלי ואנטי ויראלי, טוב לטפטף אותו גם במבער בחלל הבית, בפרט בחורף או בעונות מעבר שיש הרבה וירוסים באוויר. שמן אקליפטוס גלובולוס משמש גם כדוחה יתושים מצויין.

אם נתקלתם בבקבוק שמן אקליפטוס ולא כתוב עליו מאיזה זן מופק השמן – קחו בחשבון שזה אקליפטוס גלובולוס. אם חשוב לכם לרכוש שמן אקליפטוס ראדיאטה או לימוני, הבטיחותי לשימוש גם בילדים ובמצבים רגישים, תוודאו שזה אכן הזן הרשום על הבקבוק.

מתכון לשימוש ביתי בזמן שיעול, אסטמה, וירוס שמקשה על הנשימה:

להניח במרכז כף היד כפית חמאת שיאה, להוסיף 2 טיפות שמן אתרי לבנדר ו 2 טיפות שמן אתרי אקליפטוס ראדיאטה, ו 1 טיפה שמן אתרי הדס.

לערבב יחד (בעזרת 2 כפות הידיים) למרוח על כל אזור בית החזה הקדמי וגם האחורי של הילד או המבוגר. טוב לעשות זאת אחרי מקלחת חמימה וגם לפני השינה.

למעבר לרכישת שמן אקליפטוס

נכתב על ידי צוות האתר.

 

 


השאר תגובה

תגיות